sobota, 13 lutego 2016

Nieidealnie idealni

Dzisiejszy świat lansuje obraz idealnych, pięknych i szczęśliwych ludzi. To żadne odkrycie. Niby wszyscy to wiemy oglądając zdjęcia idealnie wyretuszowanych twarzy aktorek, doskonałych ciał trenerów fitness, pięknych ubrań znanych modeli, designerskich mieszkań blogerów, czy tropikalnych wakacji celebrytów.
Powtarzamy, że ideały nie istnieją, twarze aktorek wyglądają jak nasze kiedy budzą się rano bez makijażystek i photoshopa, ciała trenerów i tak się zestarzeją, ubrania modeli są wypożyczone, podobnie jak wyposażenie idealnych mieszkań, a dobre zdjęcie z "tropikalnych" wakacji przy odrobinie szczęścia i dzięki filtrom instagrama można zrobić i nad polskim morzem. Ale nawet wiedząc to często tęsknimy za takim właśnie idealnym i nieosiągalnym światem, do którego my "przeciętniaki" nie należymy i nigdy należeć nie będziemy. I choć może ciężko nam się do tego głośno przyznać gdzieś w środku żałujemy że nie jesteśmy dziećmi znanej aktorki, że nie urodziliśmy się w USA, albo chociaż w Paryżu! Demotywujące, prawda?

A gdyby tak..

A gdyby tak, podejść do życia inaczej... A gdyby założyć, że każdy z nas (tak każdy to też Ty!) jest niepowtarzalnym arcydziełem... tak właśnie arcydziełem! Niepowtarzalnym cudem! Unikalnym połączeniem, zalet i wad, mocnych i słabych stron, jedynym, które znajduje się tu i teraz. Przygotowanym do wypełnia zdania, które jest przeznaczone tylko i wyłącznie dla Nas?

Gdyby tak przestać oglądać się na innych, porównywać się, spojrzeć z dystansu na to co mamy i kim jesteśmy docenić to, zapomnieć na chwilę o wszystkich oczekiwaniach?

Gdyby uznać że człowiek idealny, piękny i szczęśliwy, jest po prostu sobą i wcale nie musi mieć wszystkiego.

I tyle? To wszystko? Czyli po prostu trzeba uznać że jestem kim jestem, i jaki jestem i tam gdzie jestem i tak ma być? Cóż nie do końca... Zbyt łatwo popadamy w pułapki skrajności, z jednej strony pociąga nas idealne "instagramowe" życie z drugiej przyjmujemy "że dobrze jest tak jak jest i lepiej nic nie zmieniać bo może być gorzej". Trudno nam znaleźć równowagę pomiędzy akceptacją swoich niedoskonałości, a równoczesnym dążeniem do bycia coraz lepszym..

Właśnie dlatego powstał ten blog aby zainspirować mnie i Ciebie do stawania się się najlepszą wersją siebie, równocześnie doceniając to kim jesteśmy.

Szukaj! Pytaj! Pozwól sobie popełniać błędy! A potem je naprawiaj! Naucz się mówić: "Dziękuję" i "Przepraszam". Naucz się wybaczać! Podejmij wyzwanie! Bądź sobą! Znajdź źródło!

Nieidealnie idealna - to Ja!


1 komentarz: